GRAFIC UNIC DE MONITORIZARE ȘI CONTROL AN ȘCOLAR 2018/2019

MINISTERUL EDUCAŢIEI NAȚIONALE
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ÎNV.GÂLGĂU IOSIF” PĂGAIA                                                                                      
LOC. PĂGAIA, NR. 61
JUD. BIHOR
TEL/FAX: 0259/428940

 

GRAFIC UNIC DE

MONITORIZARE ȘI CONTROL

AN ȘCOLAR 2018/2019

 

 

 

 

DIRECTOR

PROF.GOMAN CLAUDIA-SANDA

 

 

 

 

            Argument::

– Monitorizarea si controlul activitații în anul școlar 2018 -2019, au ca punct de pornire punctele slabe și disfuncționalitățile prezentate în Analiza activității anului școlar 2017-2018.

            Scop:

– eficientizarea organizării tuturor componentelor, colectivelor și compartimentelor școlii, în vederea realizării obiectivelor propuse în Planul managerial unic 2018 -2019

            Modalități de realizare:

– monitorizarea planurilor operaționale și implicit a obiectivelor operaționale, vizând atingerea obiectivelor strategice stabilite în Planul de dezvoltare al școlii;

            Obiective:

CURRICULUM:

_ evaluarea ofertei educaționale și a performanțelor pe baza criteriilor de evaluare stabilite prin proiectul de curriculum sau cele în urma inspecției

_ asigurarea organizării și desfățurării în bune condiții a examenelor ( evaluare națională clasa a VIII-a, admitere liceu)

RESURSE UMANE:

_ evaluarea personalului didactic:

_ asistențe la ore

_ realizarea planificarilor în concordanță cu cerințele programelor școlare

_ urmărirea parcurgerii ritmice a programelor școlare

_ urmărirea modalităților de evaluare a cunoștințelor

_ analiza activității unor comisii metodice în Consiliul de administrație sau profesoral

_ evaluarea personalului didactic auxiliar și nedidactic:

_ întocmirea corectă și în termen a situațiilor, documentelor, rapoartelor tematice curente și speciale

solicitate de ISJ, CCD, MEN, autoritățile locale, etc;

_ arhivarea și păstarea documentelor oficale

_ calitatea activității desfașurate

_ relații de colaborare între compartimente

RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE

_ întocmirea documentelor legale privind managementul financiar

_ evaluarea utilizării fondului extrabugetar

_ încheierea exercitiului financiar.

 

DEZVOLTARE INSTITUTIONALA / PARTENERIAT

_ elaborarea rapoartelor privind activitatea de asigurarea calității

_ elaborarea programelor de înbunătățire a calității educației

_ elaborarea raportului semestrial/anual de activitate

PORTOFOLIU CM

_ Elemente de management

– Componența comisiei cu responsabilități, atribuții, CV-uri, fișele postului

– Raportul activității pe anul școlar anterior

– Planul de activitați al comisiei anual/ semestrial

– Grafic de ședințe

_ Curriculum

– Planuri cadru

– Structura anului școlar

– Programe școlare

– Calendarele examenelor/ concursurilor/olimpiadelor

– Programele examenelor/concursurilor /olimpiadelor

– Lista manualelor școlare utilizate/ comanda de manuale

_ Oferta curriculara

– Schemele orare ale claselor

– Programe CDȘ avizate utilizate

– Planificari anuale și semestriale ale membrilor

_ Resurse pedagogice

– Resurse umane: colaboratori, parteneri

– Resurse materiale și informaționale: Dotarea laboratoarelor, cabinetelor (fișe de inventar), bibliotecilor(cu nr volume, liste de softuri pentru disciplinele de interes ale comisiei)

_ Dezvoltare profesionala

– Tabele cu membrii comisiei privind urmarirea evoluției în cariera didactică (anul susținerii

definitivatului, gradelor didactice și participarea la cursuri de formare continuă obligatorie acreditate( odata la 5 ani)

– Tabele cu membrii comisiei privind participarea la cursuri de formare organizate de CCD avizate de MEN, alte cursuriÎntocmireacalendaristice – Parteneriate și colaborări . Programe și proiecte educaționale

_ Documente de parteneriat

_ Olimpiade și concursuri

– Listele cu elevii partcipnați la concursuri și olimpiade, profesorii îndrumători

– Orare de pregătire

– Rezultate ale elevilor , statistici

_ Evaluare, control

– Instrumente de evaluare ( chestionare, teste )

– Rapoarte de inspecție

– Fișa de observare a lecției

_ Dovezi ale activităților metodice desfășurate

– Procese verbale cu anexarea de materiale prezentate fotografii, înregistrări video,planșe, articole din presă

_ Fișe de asistențe la lecții

_ Rapoarte, studii sc

_          PORTOFOLIUL CADRULUI DIDACTIC

– Documente personale: decizia de numire / CV / Anexe/ Fișa postului /Fișa de autoevaluare/ Formare-Perfecționare / Încadrare / Orar /calificativ – evaluare

– Documente de curriculum: Programe școlare / Ghiduri / Metodologii /Regulamente / Lista manuale-auxiliare didactice utilizate-aprobate/Suport curs optional

– Documente de planificare: Planificarea calendaristică / Proiectarea unității de învățare / Proiecte didactice/Schițe de lecție

– Instrumente de lucru: fișe de evaluare, teste predictive, sumative /Analiza -interpretare

– Grafice pregătire suplimentara pentru bacalaureat / olimpiade

 

 

 

 

COMPARTIMENT PERIOADA TEMATICA VERIFICATĂ MONITORIZARE CONTROL EVALUARE
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ADMINISTRATIV

21– 31.08

2018

 

 

 

 

– verificarea stadiului pregătirilor pentru începerea noului an școlar 2018-2019

– modul de realizare a reparațiilor, igienizărilor, curățeniei: săli clasă

– verificarea stadiului amenajării sălilor de clasă

– aprovizionarea cu combustibil pentru perioada de iarnă

Director

 

 

 

 

 

01-08.09 2018 – verificarea aprovizionării cu manuale școlare

– distribuirea manualelor gratuite: înv. primar, gimnaziu,

Director
 

11-29.09 2018

– verificarea planificări/organizării activității:

– întocmirea / respectarea Planului de muncă anual/semestrial

– verificarea predării patrimoniului clasei, fiecărui diriginte

– actualizare Fișa postului

– repartizare sectoare de curățenie

– efectuarea instructajelor de protecția muncii si PSI, cu personalul nedidactic, pe bază de semnătură

Director
OCTOMBRIE

 

– verificarea modului de realizare a curățeniei:

– control mixt conform Grafic

– verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere: Plan de măsuri

– informări pentru achiziționarea materialelor de curățenie, reparații

– efectuarea instructajelor de protecția muncii si PSI, pe bază de semnătură

– verificarea încărcării extinctoarelor cf. normativelor în vigoare

Director

 

NOIEMBRIE

 

-verificarea modului de realizare a curățeniei:

-verificarea modului de efectuare a inventarului

Director
DECEMBRIE

 

-verificarea modului de realizare a curățeniei

-verificarea propunerii spre casare a mijloacelor fixe/obiectelor de inventar

-verificarea evaluării/aprecierii activității personalului din subordine

Director

 

IANUARIE

 

-verificarea modului de realizare a curățeniei Director

 

 

 

 

 

 

SECRETARIAT

21.08-08.09.18 Verificarea modului de pregătire, organizare si desfășurare a examenelor de încheiere a situației scolare, corigență

– Respectarea prevederilor ROFUIP (înstiințare părinți, nr bilete oral, semnături, subiecte proba scrisă)

Director
01-29.09.18 – verificarea aprovizionării cu cataloage, carnete, registre, condici

– verificarea documentelor specifice

– elaborarea raportului de analiză a activității desfășurate în anul școlar 2017-2018

Director
02-15.10.18 -verificarea/ elaborării/îndeplinirii Planului de muncă

-verificarea încadrării personalului:

– încheierea contractelor de muncă pentru personalul nou angajat

– întocmirea Fișei postului pentru toate categoriile de personal

– întocmirea statelor de funcții și de personal

Director
15.10.18 -verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere Director
16-27.11.18 -verificarea dosarelor cadrelor didactice Director
06-10.12.18 – verificare Arhivă Director
15-19.01.19

22-26.01.19

– verificare registre matricole

– verificare registre de evidență si eliberare a actelor de studii

Director
 

 

 

CONTABILITATE

SEPTEMBRIE -verificarea planului de muncă semestrial Director
-verificare buget de venituri și cheltuieli Director
– verificare cheltuieli de personal Director
– verificare cheltuieli materiale Director
-verificare cheltuieli investiții Director
OCTOMBRIE -verificarea derularii programelor  guvernamentale: lapte-corn Director
NOIEMBRIE -verificarea modului de efectuare a inventarierii și casării Director
IANUARIE -verificarea dării de seama semestrială Director
-Verificarea modului de împărțire a banilor pe capitole și articole bugetare Director

 

 

COMISIA METODICĂ PERIOADA TEMATICA VERIFICATĂ MONITORIZARECONTROL-

EVALUARE

A diriginţilor 2 – 6. 10 2018 Verificarea documentelor Comisiei Metodice

DOSARUL COMISIEI METODICE:

Raportul de activitate 2017-2018

Program de activitate anual 2018-2019– Sem I

Graficul și tematica lunară a activităților

Alte documente elaborate de comisie

Procesele-verbale de consemnare a ședințelor comisiei metodice

Verificarea portofoliilor personalului didactic

Evaluarea calității actului didactic – Asistențe la ore

– Planificări calendaristice

– Proiecte didactice / schițe de lecții

– Notare ritmică

– Rezultatele elevilor la probele de evaluare

Asistențele la ore sunt realizate de director / responsabili CM /CEAC

Director/

Prof.Goman Elisabeta

Prof. Iuhasz Ioana

 

 

 

 

 

 

A învăţătoarelor şi  educatoarelor

 

2 – 6. 10 2018 Director/

Todoran Bianca

 

Consiliere și

orientare

2 – 6. 10 2018 Verificarea portofoliului dirigintelui

Asistențe la ore realizate de responsabili CM

-verificarea întocmirii planului managerial educativ

– verificarea întocmirii programului activităților educative școlare

– verificarea prelucrării ROFUIP si ROI

– evidența întâlnirilor cu părinții

– completarea acordurilor de parteneriat

Director/

Horgoș Anamaria

 

COMISIA PENTRU EVALUARE SI ASIGURAREA CALITĂȚII 2 – 6. 10 2018 VERIFICAREA COMPLETĂRII CATALOAGELOR:

– date elevi, date părinți, denumiri complete discipline opționale

– arhivarea, semnarea, ștampilarea cataloagelor

Director/Prof. Goman Elisabeta

 

 

 

 

ALTELE

zilnic VERIFICAREA COMPLETĂRII CONDICII Director
Lunar

(săptămâna 3)

MONITORIZAREA FRECVENȚEI ELEVILOR:

– număr absențe nemotivate/elev/clasă

– avertismente secretariat, consemnate în catalog

Director/

 

Lunar

(săptămâna 2)

MONITORIZARE NOTARE RITMICĂ

– număr note/elev raportat la nr.ore

Atenție:

– nu e permisă trecerea datelor în loc de note în catalog!!!

– Notele trecute greșit se corectează conform prevederilor din catalog (cerneală roșie, semnătură cadru didactic, semnătură director, ștampilă)

Director/ Prof. Morar Anamaria

 

Cf. grafic director EVALUAREA CALITĂȚII ACTIVITĂȚII PERSONALULUI DIDACTIC:

– asistențe la ore (1-2 asistențe/semestrul)

– verificarea portofoliilor personalului didactic

Director

 

 

 

 

Director

Prof. GOMAN CLAUDIA SANDA