MINISTERUL EDUCAŢIEI NAȚIONALE
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ÎNV.GÂLGĂU IOSIF” PĂGAIA
LOC. PĂGAIA, NR. 61
JUD. BIHOR
TEL/FAX: 0259/428940
GRAFIC UNIC DE
MONITORIZARE ȘI CONTROL
AN ȘCOLAR 2018/2019
DIRECTOR
PROF.GOMAN CLAUDIA-SANDA
Argument::
– Monitorizarea si controlul activitații în anul școlar 2018 -2019, au ca punct de pornire punctele slabe și disfuncționalitățile prezentate în Analiza activității anului școlar 2017-2018.
Scop:
– eficientizarea organizării tuturor componentelor, colectivelor și compartimentelor școlii, în vederea realizării obiectivelor propuse în Planul managerial unic 2018 -2019
Modalități de realizare:
– monitorizarea planurilor operaționale și implicit a obiectivelor operaționale, vizând atingerea obiectivelor strategice stabilite în Planul de dezvoltare al școlii;
Obiective:
CURRICULUM:
_ evaluarea ofertei educaționale și a performanțelor pe baza criteriilor de evaluare stabilite prin proiectul de curriculum sau cele în urma inspecției
_ asigurarea organizării și desfățurării în bune condiții a examenelor ( evaluare națională clasa a VIII-a, admitere liceu)
RESURSE UMANE:
_ evaluarea personalului didactic:
_ asistențe la ore
_ realizarea planificarilor în concordanță cu cerințele programelor școlare
_ urmărirea parcurgerii ritmice a programelor școlare
_ urmărirea modalităților de evaluare a cunoștințelor
_ analiza activității unor comisii metodice în Consiliul de administrație sau profesoral
_ evaluarea personalului didactic auxiliar și nedidactic:
_ întocmirea corectă și în termen a situațiilor, documentelor, rapoartelor tematice curente și speciale
solicitate de ISJ, CCD, MEN, autoritățile locale, etc;
_ arhivarea și păstarea documentelor oficale
_ calitatea activității desfașurate
_ relații de colaborare între compartimente
RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE
_ întocmirea documentelor legale privind managementul financiar
_ evaluarea utilizării fondului extrabugetar
_ încheierea exercitiului financiar.
DEZVOLTARE INSTITUTIONALA / PARTENERIAT
_ elaborarea rapoartelor privind activitatea de asigurarea calității
_ elaborarea programelor de înbunătățire a calității educației
_ elaborarea raportului semestrial/anual de activitate
PORTOFOLIU CM
_ Elemente de management
– Componența comisiei cu responsabilități, atribuții, CV-uri, fișele postului
– Raportul activității pe anul școlar anterior
– Planul de activitați al comisiei anual/ semestrial
– Grafic de ședințe
_ Curriculum
– Planuri cadru
– Structura anului școlar
– Programe școlare
– Calendarele examenelor/ concursurilor/olimpiadelor
– Programele examenelor/concursurilor /olimpiadelor
– Lista manualelor școlare utilizate/ comanda de manuale
_ Oferta curriculara
– Schemele orare ale claselor
– Programe CDȘ avizate utilizate
– Planificari anuale și semestriale ale membrilor
_ Resurse pedagogice
– Resurse umane: colaboratori, parteneri
– Resurse materiale și informaționale: Dotarea laboratoarelor, cabinetelor (fișe de inventar), bibliotecilor(cu nr volume, liste de softuri pentru disciplinele de interes ale comisiei)
_ Dezvoltare profesionala
– Tabele cu membrii comisiei privind urmarirea evoluției în cariera didactică (anul susținerii
definitivatului, gradelor didactice și participarea la cursuri de formare continuă obligatorie acreditate( odata la 5 ani)
– Tabele cu membrii comisiei privind participarea la cursuri de formare organizate de CCD avizate de MEN, alte cursuriÎntocmireacalendaristice – Parteneriate și colaborări . Programe și proiecte educaționale
_ Documente de parteneriat
_ Olimpiade și concursuri
– Listele cu elevii partcipnați la concursuri și olimpiade, profesorii îndrumători
– Orare de pregătire
– Rezultate ale elevilor , statistici
_ Evaluare, control
– Instrumente de evaluare ( chestionare, teste )
– Rapoarte de inspecție
– Fișa de observare a lecției
_ Dovezi ale activităților metodice desfășurate
– Procese verbale cu anexarea de materiale prezentate fotografii, înregistrări video,planșe, articole din presă
_ Fișe de asistențe la lecții
_ Rapoarte, studii sc
_ PORTOFOLIUL CADRULUI DIDACTIC
– Documente personale: decizia de numire / CV / Anexe/ Fișa postului /Fișa de autoevaluare/ Formare-Perfecționare / Încadrare / Orar /calificativ – evaluare
– Documente de curriculum: Programe școlare / Ghiduri / Metodologii /Regulamente / Lista manuale-auxiliare didactice utilizate-aprobate/Suport curs optional
– Documente de planificare: Planificarea calendaristică / Proiectarea unității de învățare / Proiecte didactice/Schițe de lecție
– Instrumente de lucru: fișe de evaluare, teste predictive, sumative /Analiza -interpretare
– Grafice pregătire suplimentara pentru bacalaureat / olimpiade
COMPARTIMENT | PERIOADA | TEMATICA VERIFICATĂ | MONITORIZARE CONTROL EVALUARE |
ADMINISTRATIV |
21– 31.08
2018
|
– verificarea stadiului pregătirilor pentru începerea noului an școlar 2018-2019
– modul de realizare a reparațiilor, igienizărilor, curățeniei: săli clasă – verificarea stadiului amenajării sălilor de clasă – aprovizionarea cu combustibil pentru perioada de iarnă |
Director
|
01-08.09 2018 | – verificarea aprovizionării cu manuale școlare
– distribuirea manualelor gratuite: înv. primar, gimnaziu, |
Director | |
11-29.09 2018 |
– verificarea planificări/organizării activității:
– întocmirea / respectarea Planului de muncă anual/semestrial – verificarea predării patrimoniului clasei, fiecărui diriginte – actualizare Fișa postului – repartizare sectoare de curățenie – efectuarea instructajelor de protecția muncii si PSI, cu personalul nedidactic, pe bază de semnătură |
Director | |
OCTOMBRIE
|
– verificarea modului de realizare a curățeniei:
– control mixt conform Grafic – verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere: Plan de măsuri – informări pentru achiziționarea materialelor de curățenie, reparații – efectuarea instructajelor de protecția muncii si PSI, pe bază de semnătură – verificarea încărcării extinctoarelor cf. normativelor în vigoare |
Director
|
|
NOIEMBRIE
|
-verificarea modului de realizare a curățeniei:
-verificarea modului de efectuare a inventarului |
Director | |
DECEMBRIE
|
-verificarea modului de realizare a curățeniei
-verificarea propunerii spre casare a mijloacelor fixe/obiectelor de inventar -verificarea evaluării/aprecierii activității personalului din subordine |
Director
|
|
IANUARIE
|
-verificarea modului de realizare a curățeniei | Director
|
|
SECRETARIAT |
21.08-08.09.18 | Verificarea modului de pregătire, organizare si desfășurare a examenelor de încheiere a situației scolare, corigență
– Respectarea prevederilor ROFUIP (înstiințare părinți, nr bilete oral, semnături, subiecte proba scrisă) |
Director |
01-29.09.18 | – verificarea aprovizionării cu cataloage, carnete, registre, condici
– verificarea documentelor specifice – elaborarea raportului de analiză a activității desfășurate în anul școlar 2017-2018 |
Director | |
02-15.10.18 | -verificarea/ elaborării/îndeplinirii Planului de muncă
-verificarea încadrării personalului: – încheierea contractelor de muncă pentru personalul nou angajat – întocmirea Fișei postului pentru toate categoriile de personal – întocmirea statelor de funcții și de personal |
Director | |
15.10.18 | -verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere | Director | |
16-27.11.18 | -verificarea dosarelor cadrelor didactice | Director | |
06-10.12.18 | – verificare Arhivă | Director | |
15-19.01.19
22-26.01.19 |
– verificare registre matricole
– verificare registre de evidență si eliberare a actelor de studii |
Director | |
CONTABILITATE |
SEPTEMBRIE | -verificarea planului de muncă semestrial | Director |
-verificare buget de venituri și cheltuieli | Director | ||
– verificare cheltuieli de personal | Director | ||
– verificare cheltuieli materiale | Director | ||
-verificare cheltuieli investiții | Director | ||
OCTOMBRIE | -verificarea derularii programelor guvernamentale: lapte-corn | Director | |
NOIEMBRIE | -verificarea modului de efectuare a inventarierii și casării | Director | |
IANUARIE | -verificarea dării de seama semestrială | Director | |
-Verificarea modului de împărțire a banilor pe capitole și articole bugetare | Director
|
||
COMISIA METODICĂ | PERIOADA | TEMATICA VERIFICATĂ | MONITORIZARECONTROL-
EVALUARE |
A diriginţilor | 2 – 6. 10 2018 | Verificarea documentelor Comisiei Metodice
DOSARUL COMISIEI METODICE: Raportul de activitate 2017-2018 Program de activitate anual 2018-2019– Sem I Graficul și tematica lunară a activităților Alte documente elaborate de comisie Procesele-verbale de consemnare a ședințelor comisiei metodice Verificarea portofoliilor personalului didactic Evaluarea calității actului didactic – Asistențe la ore – Planificări calendaristice – Proiecte didactice / schițe de lecții – Notare ritmică – Rezultatele elevilor la probele de evaluare Asistențele la ore sunt realizate de director / responsabili CM /CEAC |
Director/
Prof.Goman Elisabeta Prof. Iuhasz Ioana
|
A învăţătoarelor şi educatoarelor
|
2 – 6. 10 2018 | Director/
Todoran Bianca
|
|
Consiliere și
orientare |
2 – 6. 10 2018 | Verificarea portofoliului dirigintelui
Asistențe la ore realizate de responsabili CM -verificarea întocmirii planului managerial educativ – verificarea întocmirii programului activităților educative școlare – verificarea prelucrării ROFUIP si ROI – evidența întâlnirilor cu părinții – completarea acordurilor de parteneriat |
Director/
Horgoș Anamaria
|
COMISIA PENTRU EVALUARE SI ASIGURAREA CALITĂȚII | 2 – 6. 10 2018 | VERIFICAREA COMPLETĂRII CATALOAGELOR:
– date elevi, date părinți, denumiri complete discipline opționale – arhivarea, semnarea, ștampilarea cataloagelor |
Director/Prof. Goman Elisabeta
|
ALTELE |
zilnic | VERIFICAREA COMPLETĂRII CONDICII | Director |
Lunar
(săptămâna 3) |
MONITORIZAREA FRECVENȚEI ELEVILOR:
– număr absențe nemotivate/elev/clasă – avertismente secretariat, consemnate în catalog |
Director/
|
|
Lunar
(săptămâna 2) |
MONITORIZARE NOTARE RITMICĂ
– număr note/elev raportat la nr.ore Atenție: – nu e permisă trecerea datelor în loc de note în catalog!!! – Notele trecute greșit se corectează conform prevederilor din catalog (cerneală roșie, semnătură cadru didactic, semnătură director, ștampilă) |
Director/ Prof. Morar Anamaria
|
|
Cf. grafic director | EVALUAREA CALITĂȚII ACTIVITĂȚII PERSONALULUI DIDACTIC:
– asistențe la ore (1-2 asistențe/semestrul) – verificarea portofoliilor personalului didactic |
Director
|
Director
Prof. GOMAN CLAUDIA SANDA