MINISTERUL EDUCAŢIEI NAȚIONALE
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ÎNV.GÂLGĂU IOSIF” PĂGAIA
LOC. PĂGAIA, NR. 61
JUD. BIHOR
TEL/FAX: 0259/428940
GRAFIC UNIC DE
MONITORIZARE ȘI CONTROL
AN ȘCOLAR 2019/2020
DIRECTOR
PROF.GOMAN CLAUDIA-SANDA
Argument::
– Monitorizarea si controlul activitații în anul școlar 2019 -2020, au ca punct de pornire punctele slabe și disfuncționalitățile prezentate în Analiza activității anului școlar 2018-2019.
Scop:
– eficientizarea organizării tuturor componentelor, colectivelor și compartimentelor școlii, în vederea realizării obiectivelor propuse în Planul managerial unic 2019 -2020
Modalități de realizare:
– monitorizarea planurilor operaționale și implicit a obiectivelor operaționale, vizând atingerea obiectivelor strategice stabilite în Planul de dezvoltare al școlii;
Obiective:
CURRICULUM:
– evaluarea ofertei educaționale și a performanțelor pe baza criteriilor de evaluare stabilite prin proiectul de curriculum
– asigurarea organizării și desfăşurării în bune condiții a examenelor ( evaluare națională clasa a VIII-a, admitere liceu)
RESURSE UMANE:
-evaluarea personalului didactic:
-asistențe la ore
-realizarea planificarilor în concordanță cu cerințele programelor școlare
-urmărirea parcurgerii ritmice a programelor școlare
– urmărirea modalităților de evaluare a cunoștințelor
-analiza activității unor comisii metodice în Consiliul de administrație sau profesoral
-evaluarea personalului didactic auxiliar și nedidactic:
-întocmirea corectă și în termen a situațiilor, documentelor, rapoartelor tematice curente și speciale
solicitate de ISJ, CCD, MEN, autoritățile locale, etc;
-arhivarea și păstarea documentelor oficale
-calitatea activității desfașurate
– relații de colaborare între compartimente
RESURSE MATERIALE ŞI FINANCIARE
– întocmirea documentelor legale privind managementul financiar
– evaluarea utilizării fondului extrabugetar
– încheierea exerciţiului financiar.
DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ / PARTENERIAT
– elaborarea rapoartelor privind activitatea de asigurarea calității
– elaborarea programelor de înbunătățire a calității educației
-elaborarea raportului semestrial/anual de activitate
PORTOFOLIU CM
-Elemente de management
– Componența comisiei cu responsabilități, atribuții, CV-uri, fișele postului
– Raportul activității pe anul școlar anterior
– Planul de activitați al comisiei anual/ semestrial
– Grafic de ședințe
–Curriculum
– Planuri cadru
– Structura anului școlar
– Programe școlare
– Calendarele examenelor/ concursurilor/olimpiadelor
– Programele examenelor/concursurilor /olimpiadelor
– Lista manualelor școlare utilizate/ comanda de manuale
–Oferta curriculara
– Schemele orare ale claselor
– Programe CDȘ avizate utilizate
– Planificari anuale și semestriale ale cadrelor didactice
–Resurse pedagogice
– Resurse umane: colaboratori, parteneri
– Resurse materiale și informaționale: Dotarea laboratoarelor, cabinetelor (fișe de inventar), bibliotecilor(cu nr volume, liste de softuri pentru disciplinele de interes ale comisiei)
— Dezvoltare profesionala
– Tabele cu membrii comisiei privind urmarirea evoluției în cariera didactică (anul susținerii
definitivatului, gradelor didactice și participarea la cursuri de formare continuă obligatorie acreditate( odata la 5 ani)
– Tabele cu membrii comisiei privind participarea la cursuri de formare organizate de CCD avizate de MEN, alte cursuriÎntocmireacalendaristice — Parteneriate și colaborări . Programe și proiecte educaționale
— Documente de parteneriat
– Olimpiade și concursuri
– Listele cu elevii partcipnați la concursuri și olimpiade, profesorii îndrumători
– Orare de pregătire
– Rezultate ale elevilor , statistici
–Evaluare, control
– Instrumente de evaluare ( chestionare, teste )
– Rapoarte de inspecție
– Fișa de observare a lecției
– Dovezi ale activităților metodice desfășurate
– Procese verbale cu anexarea de materiale prezentate fotografii, înregistrări video,planșe, articole din presă
— Fișe de asistențe la lecții
— Rapoarte, studii sc
_ PORTOFOLIUL CADRULUI DIDACTIC
– Documente personale: decizia de numire / CV / Anexe/ Fișa postului /Fișa de autoevaluare/ Formare-Perfecționare / Încadrare / Orar /calificativ – Evaluare
– Documente de curriculum: Programe școlare / Ghiduri / Metodologii /Regulamente / Lista manuale-auxiliare didactice utilizate-aprobate/Suport curs optional
– Documente de planificare: Planificarea calendaristică / Proiectarea unității de învățare / Proiecte didactice/Schițe de lecție
– Instrumente de lucru: fișe de evaluare, teste predictive, sumative /Analiza -interpretare
– Grafice pregătire suplimentara pentru examenul de Evaluare Naţională/ olimpiadeol
COMPARTIMENT | PERIOADA | TEMATICA VERIFICATĂ | MONITORIZARE CONTROL EVALUARE |
ADMINISTRATIV |
21– 31.08
2019
|
– verificarea stadiului pregătirilor pentru începerea noului an școlar 2019-2020
– modul de realizare a reparațiilor, igienizărilor, curățeniei: săli clasă – verificarea stadiului amenajării sălilor de clasă – aprovizionarea cu combustibil pentru perioada de iarnă |
Director
|
01-08.09 2019 | – verificarea aprovizionării cu manuale școlare
– distribuirea manualelor gratuite: înv. primar, gimnaziu, |
Director | |
11-29.09 2019 |
– verificarea planificări/organizării activității:
– întocmirea / respectarea Planului de muncă anual/semestrial – verificarea predării patrimoniului clasei, fiecărui diriginte – actualizare Fișa postului – repartizare sectoare de curățenie – efectuarea instructajelor de protecția muncii si PSI, cu personalul nedidactic, pe bază de semnătură |
Director | |
OCTOMBRIE
|
– verificarea modului de realizare a curățeniei:
– control mixt conform Grafic – verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere: Plan de măsuri – informări pentru achiziționarea materialelor de curățenie, reparații – efectuarea instructajelor de protecția muncii si PSI, pe bază de semnătură – verificarea încărcării extinctoarelor cf. normativelor în vigoare |
Director
|
|
NOIEMBRIE
|
-verificarea modului de realizare a curățeniei:
-verificarea modului de efectuare a inventarului |
Director | |
DECEMBRIE
|
-verificarea modului de realizare a curățeniei
-verificarea propunerii spre casare a mijloacelor fixe/obiectelor de inventar -verificarea evaluării/aprecierii activității personalului din subordine |
Director
|
|
IANUARIE
|
-verificarea modului de realizare a curățeniei | Director
|
|
SECRETARIAT |
21.08-08.09.19 | Verificarea modului de pregătire, organizare si desfășurare a examenelor de încheiere a situației scolare, corigență
– Respectarea prevederilor ROFUIP (înstiințare părinți, nr bilete oral, semnături, subiecte proba scrisă) |
Director |
01-29.09.19 | – verificarea aprovizionării cu cataloage, carnete, registre, condici
– verificarea documentelor specifice – elaborarea raportului de analiză a activității desfășurate în anul școlar 2018-2019 |
Director | |
02-15.10.19 | -verificarea/ elaborării/îndeplinirii Planului de muncă
-verificarea încadrării personalului: – încheierea contractelor de muncă pentru personalul nou angajat – întocmirea Fișei postului pentru toate categoriile de personal – întocmirea statelor de funcții și de personal |
Director | |
15.10.19 | -verificarea îndeplinirii măsurilor de remediere | Director | |
16-27.11.19 | -verificarea dosarelor cadrelor didactice | Director | |
06-10.12.19 | – verificare Arhivă | Director | |
15-19.01.20
22-26.01.20 |
– verificare registre matricole
– verificare registre de evidență si eliberare a actelor de studii |
Director | |
CONTABILITATE |
SEPTEMBRIE | -verificarea planului de muncă semestrial | Director |
-verificare buget de venituri și cheltuieli | Director | ||
– verificare cheltuieli de personal | Director | ||
– verificare cheltuieli materiale | Director | ||
-verificare cheltuieli investiții | Director | ||
OCTOMBRIE | -verificarea derularii programelor guvernamentale: lapte-corn | Director | |
NOIEMBRIE | -verificarea modului de efectuare a inventarierii și casării | Director | |
IANUARIE | -verificarea dării de seama semestrială | Director | |
-Verificarea modului de împărțire a banilor pe capitole și articole bugetare | Director
|
||
COMISIA METODICĂ | PERIOADA | TEMATICA VERIFICATĂ | MONITORIZARECONTROL-
EVALUARE |
A diriginţilor/ profesorilor | 2 – 6. 10 2019 | Verificarea documentelor Comisiei Metodice
DOSARUL COMISIEI METODICE: Raportul de activitate 2018-2019 Program de activitate anual 2019-2020– Sem I Graficul și tematica lunară a activităților Alte documente elaborate de comisie Procesele-verbale de consemnare a ședințelor comisiei metodice Verificarea portofoliilor personalului didactic Evaluarea calității actului didactic – Asistențe la ore – Planificări calendaristice – Proiecte didactice / schițe de lecții – Notare ritmică – Rezultatele elevilor la probele de evaluare Asistențele la ore sunt realizate de director / responsabili CM /CEAC |
Director/
Prof.Goman Florin Prof. Vuşcan Andrea
|
A învăţătoarelor şi educatoarelor
|
2 – 6. 10 2019 | Director/
Todoran Bianca
|
|
Consiliere și
orientare |
2 – 6. 10 2019 | Verificarea portofoliului dirigintelui
Asistențe la ore realizate de responsabili CM -verificarea întocmirii planului managerial educativ – verificarea întocmirii programului activităților educative școlare – verificarea prelucrării ROFUIP si RI – evidența întâlnirilor cu părinții – completarea acordurilor de parteneriat |
Director/
Horgoș Anamaria
|
COMISIA PENTRU EVALUARE SI ASIGURAREA CALITĂȚII | 2 – 6. 10 2019 | VERIFICAREA COMPLETĂRII CATALOAGELOR:
– date elevi, date părinți, denumiri complete discipline opționale – arhivarea, semnarea, ștampilarea cataloagelor |
Director/Prof. Goman Elisabeta
|
ALTELE |
zilnic | VERIFICAREA COMPLETĂRII CONDICII | Director |
Lunar
|
MONITORIZAREA FRECVENȚEI ELEVILOR:
– număr absențe nemotivate/elev/clasă – avertismente secretariat, consemnate în catalog |
Director/
|
|
Lunar
|
MONITORIZARE NOTARE RITMICĂ
– număr note/elev raportat la nr.ore Atenție: – nu e permisă trecerea datelor în loc de note în catalog!!! – Notele trecute greșit se corectează conform prevederilor din catalog (cerneală roșie, semnătură cadru didactic, semnătură director, ștampilă) |
Director/ Resp.comisie
|
|
Cf. grafic director | EVALUAREA CALITĂȚII ACTIVITĂȚII PERSONALULUI DIDACTIC:
– asistențe la ore (1-2 asistențe/semestrul) – verificarea portofoliilor personalului didactic |
Director
|
Director
Prof. GOMAN CLAUDIA SANDA